ABM Accountants.
ABM Accountants is een accountancykantoor gelegen in Zonhoven. Het bedrijf is actief sinds 1994 en kent een team van meer dan 20 specialisten.
Als accountantskantoor nemen ze de rol op van uw trouwe adviseur op boekhoudkundig, fiscaal en zelfs juridisch vlak dankzij hun in-house jurist. Hiernaast wordt ABM getypeerd door een warme en familiale bedrijfscultuur.
Om hun online aanwezigheid te versterken, doet ABM Accountants beroep op Haylo.
Doelstellingen
Eén van de voornaamste uitdagingen voor accountancykantoren is om vacatures ingevuld te krijgen. Er heerst namelijk een enorme krapte op de arbeidsmarkt. Dit maakt een sterke profilering als werkgever (Employer Branding) essentieel om de juiste kandidaten aan te trekken en te blijven groeien als bedrijf.
Aanpak
We vertrekken altijd vanuit een doordachte strategie om de doelstellingen van onze klanten te bereiken. Bij ABM Accountants was dit niet anders.
Eerst werd er gekeken naar de kanalen waar zowel junior als senior accountancy professionals op actief zijn.
LinkedIn was hier het kanaal bij uitstek, want:
- Iedere serieuze professional maakt vandaag gebruik van LinkedIn. Hun doelgroep is hier dus zeker aanwezig.
- LinkedIn biedt sterke opties op het vlak van recruitment met vacaturefunctionaliteiten voor bedrijfspagina’s.
- Je kan er als bedrijf een groot bereik en volgersbasis creëren zonder advertising. Door gewoon regelmatig te posten, kom je al vrij ver.
Eens de kanaalkeuze afgerond was, gingen we aan de slag om een contentplan op te stellen. Dit was essentieel om consistentie en duidelijkheid te creëren in de communicatie van ABM. Samen met de klant werd er gespard over mogelijke topics, culturele eigenheden van het bedrijf, de verschillende karakters in het team en dergelijke meer. Dit gaf ons de voeding om een plan op maat van hun kantoor uit te werken.
Nadat het plan goedgekeurd werd door de vennoten, werd de nodige content gecreëerd. Hierbij moest het team bij ABM zich enkel nog ontfermen over het aanleveren van informatie en beeldmateriaal. Wij verwerkten vervolgens deze input tot authentieke visuals en passende teksten. Waar nodig organiseerden wij de nodig video- en fotoshoots. Zo konden zij samen met ons zorgeloos bouwen aan een sterke online aanwezigheid.
Resultaten
Bij Haylo gaan we altijd verder dan louter ontzorging. We bouwen samen met onze klanten aan de groei van hun bedrijf. Daarom kunnen we met trots en voldoening terugblikken op de volgende resultaten:
- Op 12 maanden tijd is hun volgers aantal gestegen met 251 mensen zonder ook maar een euro uit te geven aan advertentiebudgetten. Deze volgersbasis blijft gestaag groeien maand na maand door de consistentie die Haylo brengt in ABM’s communicatie.
- ABM Accountants ging van “de zoveelste potentiële werkgever” naar de eerste keuze van kandidaten door hun cultuur ook naar de buitenwereld toe te communiceren.
- Ondertussen halen de posts op LinkedIn gemiddeld 20 likes per bericht. Vaak halen of overtreffen we zelfs de 40.
Klantenervaring
We sluiten dit succesverhaal graag af met een kort woordje van Laurent Ghijsens over onze samenwerking. Hij is één van de vennoten bij ABM Accountants en onze vast contactpersoon.
"We zijn samen met Haylo in zee gegaan omwille van hun professionaliteit, hun creativiteit en vooral hun gedrevenheid in hun vakgebied. Het contact met Jens en Alyssa loopt telkenmale op een zeer vlotte en vooral aangename manier, meedenken met de klant staat bij hun centraal.
Ons kantoor heeft door Haylo gewonnen aan naamsbekendheid, bijkomend is de weg naar ABM Accountants nog meer geopend voor het aantrekken van nieuwe klanten alsook nieuwe medewerkers.
Jens en Alyssa, nogmaals bedankt voor jullie goede inzet en harde werk!"
Wil je zelf ook werken aan jouw online aanwezigheid? Neem dan gerust contact met ons op!
Wij bouwen mee aan de groei van jouw bedrijf.
Bij Haylo doen we er alles aan om van jouw bedrijf een succes te maken. We zijn jouw persoonlijke adviseurs in een steeds veranderende en digitaliserende wereld. Door samen de juiste keuzes te maken op vlak van marketing en IT zetten we jouw bedrijf op de kaart. De basis van deze aanpak is een partnership op lange termijn, want zo krijg je een duurzame win-winsituatie voor alle partijen.
Samen met trots terugblikken op de resultaten uit een samenwerking, daar doen we het voor!