Search Engine Advertising.

Adverteren op zoekmachines zoals Google, YouTube of Bing is één van de meest gerichte vormen van Online Advertising. Door deze gerichtheid levert SEA doorgaans sneller resultaten op dan naamsbekendheidscampagnes.

We raden deze vorm van adverteren vooral aan voor bedrijven waar een continue instroom van nieuwe klanten noodzakelijk is.

Search Engine Advertising

Alles begint met een doordachte strategie. Het is essentieel om een diepgaand inzicht te krijgen in het zoekgedrag en de interesses van jouw klanten. Deze inzichten verkrijgen we door middel van een deep dive in het aanbod van jouw bedrijf, een gesprek met jouw salesmensen en eigen onderzoek. Dit maakt allemaal deel uit van wat wij de “kick-off meeting” noemen.

Eens we de nodige informatie hebben, gaan we hiermee aan de slag om de strategie voor jouw accounts uit te werken. Deze overlopen samen nog een keertje alvorens de campagnes te lanceren.

Het werk bij Search Engine Advertising stop niet na de lancering. Integendeel, nu begint het pas! De campagnes verzamelen data en die data wordt gebruikt om het resultaat telkens te optimaliseren. Afhankelijk van de grootte van jouw account, is dit een proces waar tweewekelijks, wekelijks of zelfs nog frequenter mee bezig zijn.

Momenteel heeft Haylo een expertise binnen 3 verschillende vormen van Search Engine Advertising:

  1. Google Search Ads
  2. Google Display Ads
  3. YouTube Ads

Vaak gebruiken we een combinatie van Search en Display Ads, maar YouTube Ads biedt enorme voordelen voor KMO’s.

Google Search Ads

Dit is de meest gekende vorm van Search Engine Advertising en omvat het adverteren in de zoekresultaten van Google. De advertenties bestaan uit een combinatie van kopteksten en beschrijvingen. Deze ads zien er dus hetzelfde uit als een normaal of zogenaamd “organisch” zoekresultaat in Google. Het belangrijkste verschil is dat deze doorgaans bovenaan de pagina getoond worden.

 

Google Display Ads

Sommige websites tonen ook reclamebanners langs en tussen de inhoud van de site. Deze advertenties noemen we Display Ads en we zetten voornamelijk in voor retargeting.

Retargeting is het opnieuw benaderen van mensen die jouw website al eens bezocht hebben. Een mooi voorbeeld is dat paar schoenen dat je bekeek op een webshop en jou nu overal blijft achtervolgen. De bedoeling is om deze mensen te blijven prikkelen tot ze klant worden.

Let wel op: allerhande websites behoren tot het Google Display Network, maar het omvat niet Facebook en Instagram. Adverteren op deze kanalen loopt altijd via Meta Advertising. Ook via dat platform is retargeting mogelijk.
 

YouTube Ads

Deze korte videoadvertenties voor of tijdens een YouTubefilmpje zijn perfect om jouw naamsbekendheid te boosten. Veel mensen zullen deze advertenties als vervelend omschrijven, maar toch zijn ze zeer waardevol voor jouw bedrijf.

We zien dat YouTube Ads nog niet vaak tot de marketingmix van de Belgische KMO behoort. Dit maakt dat je nog steeds geniet van minder concurrentie dan bij Search en Display Ads. Hierdoor mag je deze ads zien als een budgetvriendelijk alternatief voor reclame op nationale televisie.
 




GERELATEERDE DIENSTEN

Wij bouwen mee aan de groei van jouw bedrijf.

Bij Haylo doen we er alles aan om van jouw bedrijf een succes te maken. We zijn jouw persoonlijke adviseurs in een steeds veranderende en digitaliserende wereld. Door samen de juiste keuzes te maken op vlak van marketing en IT zetten we jouw bedrijf op de kaart. De basis van deze aanpak is een partnership op lange termijn, want zo krijg je een duurzame win-winsituatie voor alle partijen.

Samen met trots terugblikken op de resultaten uit een samenwerking, daar doen we het voor!

Neem contact met ons op

Succesverhalen