Content Marketing

Potentiële klanten zijn hongeriger dan ooit naar informatie. Ben jij degene die hen voedt?

Het bedrijf dat jou verder helpt in jouw zoektocht naar oplossingen, heeft een grotere kans om jou klant te maken. Dat is de kracht van content marketing.

Door behulpzame en relevante informatie te verspreiden in de vorm van blogs of digitale documenten (downloadables), haal jij de business binnen die jouw concurrenten laat liggen.

Blogging

Blogging

Wil je mensen informeren en inspireren met jouw expertise? Begin dan met bloggen.

Dit kanaal is perfect om de positie van jouw bedrijf als expert te versterken, maar ook om de vindbaarheid van jouw website in Google een boost te geven. Hiernaast geeft het jou ook voeding voor de communicatie op andere kanalen. Denk hierbij maar aan jouw social media content of jouw e-mail nieuwsbrief.

Kortom: blogging vormt een onmisbaar deel van jouw marketing.

Scoor beter in Google

Een blog is het perfecte kanaal om de SEO-score van jouw website te verhogen. Dit omdat het jouw website van de nodige hoeveelheid tekst voorziet. Combineer dit met een goede linkstructuur en je bent winnaar.

Bereik mensen vroeger in het aankoopproces

Mensen zoeken eerst naar informatie over hun problemen. Vervolgens bekijken ze mogelijke oplossingen en later ook bedrijven die hun deze oplossingen kunnen bieden.

De kunst van marketing is om mensen te bereiken wanneer ze jou nog niet nodig hebben. Hierdoor blijf je in hun gedachten hangen wanneer de tijd daar is dat ze zaken met jou willen doen.

Blogging ondersteunt deze filosofie volledig en bereikt mensen in de eerste 2 fases van het aankoopproces. Zeker als je deze content een boost geeft met behulp van social media advertising.

Wil je de cirkel rond maken? Combineer blogging dan met Search Engine Advertising, dan ben je altijd aanwezig op het juiste moment.

Doordacht en strategisch

Je wil natuurlijk niet als een kip zonder kop beginnen schrijven. Je wil impact creëren met jouw blogs. Een goede strategie is hierbij uiterst belangrijk.

Samen met jou kijken we naar de mogelijke onderwerpen voor jouw blogs. Hierbij kijken we ook naar hoe we deze naar elkaar kunnen laten linken. Zo bouwen we eveneens een sterke SEO-waarde op.

Jij de expertise, wij het werk

Eens het denkwerk achter de rug is, hoef je enkel nog de nodige informatie aan ons te bezorgen. Wij kruipen voor jou in de pen en bezorgen jou een blogartikel volgens de regels van de kunst. Vervolgens kan je dit nakijken en bijsturen waar nodig. Op die manier ben je er zeker van dat de informatie altijd klopt.

Meet wat het jou oplevert

Eens je begint met bloggen wil je natuurlijk de impact hiervan op jouw website meten. We voorzien jou dan ook van een duidelijke rapportage. Hierdoor krijg je inzicht in welke (blog)pagina’s het populairst zijn. Je krijgt eveneens een beeld van hoeveel mensen jouw website bezochten en hoe lang ze erop bleven surfen.

Downloadables

Downloadables

Tegenwoordig digitaliseren we heel veel zaken. Waarom zouden we dus geen brochures of ander commercieel materiaal downloadbaar aanbieden?

In plaats van deze per post op te sturen, zet je deze in pdf-vorm op de website. Zo kan iedereen met interesse deze bemachtigen. Dit al dan niet in ruil voor hun contactgegevens.

Dit noemen we “downloadables” en ze bestaan in allerlei vormen. Deze gaan van e-books tot whitepapers of digitale brochures. Hoe je ze ook wil noemen, 1 ding is zeker: ze dragen sterk bij aan jouw online strategie.

Verzamel contactgegevens

Digitale documenten zijn perfect om aan te bieden in ruil voor iemands contactgegevens. Hierdoor kan je jouw e-maillijsten aanvullen of doelgroepen maken voor social media advertenties.

Eveneens kan je de mensen die een bestand downloadden opbellen. Op die manier kan je jouw verkoopteam weer voeden.

1 stap verwijderd van drukwerk

Downloadables zijn vaak maar 1 stap verwijderd van een drukklare brochure. Dit maakt dat jouw investering hierin ook rendeert de volgende keer dat je op een evenement of beurs staat.

Dat zijn 2 vliegen in 1 klap!

Geschreven volgens de regels van de kunst

Je hoeft geen woorden te wikken en te wegen. Lever ons de nodige informatie aan en wij vormen deze om naar een impactvolle tekst. Zo zorgeloos kan content marketing zijn.

Onze nieuwsbrief

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van de laatste marketingtrends en algemene updates over ons bedrijf.

Blog

  • Alles
  • People & Culture
  • Search Engine Advertising
  • Social Media Marketing
  • Strategie

60% van de Belgische kmo’s laat geld op tafel liggen

Ongeveer 60% van de Belgische kmo’s zet volgens de FOD Economie en Statbel nog niet in op kanalen zoals YouTube en Instagram. Nochtans bieden deze tal […]

Say Haylo to Alyssa Severeyns

Mijn naam is Alyssa Severeyns. Ik ben 21 jaar en woon in Sint-Truiden, in het prachtige Haspengouw. Momenteel loop ik stage bij Haylo als Junior Content […]

Enkele tips om rekening te houden met het Instagram algoritme in 2022

Sinds 2016 werkt Instagram weer met een algoritme, iets wat steeds verandert. Maar hoe werkt dit nu precies? Het komt erop neer dat goede content veel […]

Say Haylo to Sim Marsé

Mijn naam is Sim Marsé, ik ben 19 jaar oud en ik woon in Zoutleeuw. Ik ben er opgegroeid en ben er ook altijd naar school […]

Contact

Heb je een vraag of een opmerking?

We vinden het altijd fijn om van je te horen! Laat even een berichtje achter via het contactformulier en we komen hier zo snel mogelijk op terug.

 

Wil je graag kennismaken?

Onze kennismakingsgesprekken zijn volledig gratis en vrijblijvend! Maak gerust een afspraak via het contactformulier.

Stem je liever telefonisch af? Bel ons even op het nummer +32 12 28 01 32.